Ternat Beweegt

Ternat Beweegt
Ternat Beweegt, dat zijn enkele progressieve krachten uit Ternat die pleiten voor een duurzaam en gedurfd beleid in Ternat. Dit platform willen wij aanwenden om ideeën te lanceren en de mening van de inwoners van Ternat over deze ideeën te verzamelen. Aarzel dus niet om je mening te delen, maar hou het positief en constructief. We beginnen alvast met 'de heetste patat' in Ternat op dit moment : het circulatieplan voor Ternat-centrum.

Nina, Hilde, Rony en Rudi

Voorstel 2: veiligere Keizerstraat

Wij stellen voor om de zone 30 ter hoogte van Basisschool Horizon en Kinderdagverblijf Breugelkind in de Keizerstraat door te trekken tot aan het kruispunt met de Statiestraat.  In combinatie met éénrichtingsverkeer en bredere voetpaden aan de wegversmalling zal dit het verkeer in de Keizerstraat veel veiliger maken.
Dit zal voorkomen dat automobilisten het voetpad gebruiken om mekaar te passeren en zo zwakke weggebruikers in gevaar brengen.
Ook ter hoogte van het kinderdagverblijf willen wij een wegversmalling invoeren om het autoverkeer af te remmen.

Stemmen voor een voorstel doe je via de poll in de rechterkolom!
Je kan ook via de opmerkingen je mening geven over dit idee.





7 opmerkingen:

  1. nog een versmalling op de keizerstraat dicht tegen de bestaande versmalling is geen optie dat brengt alleen maar meer verkeersagressie en ongelukken mee. Gelukkig is het tot nu toe bij blikschade gebleven. Het zwaar verkeer weren uit de buurt van de school en de kribbe door bijvoorbeeld een grote lus is een veel beter idee en in plaats van geld te investeren aan een versmalling, laat de mensen gewoon parkeren op de straat dat is een automatische rem. (het rode licht daar wordt toch door gereden en liefst zo snel mogelijk dat men er al door is vooraleer het op rood kan springen en de volgende er wel voor staat) een auto die daar staat daar moet men wel voor stoppen ofwel erop rijden :) verkeer dat van de Bodegemstraat komt en de Keizerstraat wil opdraaien dat zou ik toch nog eens goed bekijken omdat de vrachtwagens hun draai daar niet in één keer kunnen halen en ofwel eerst een stuk van het andere rijvak of zelfs de parking van de garage op moeten om te kunnen indraaien in de Keizerstraat wat vooral 's morgens voor files zorgt en zeer gevaarlijk is voor de fietsende schoolkinderen die van Dilbeek komen en ook de Keizerstraat nemen zeker in september als vele onervaren fietsertjes naar Ternat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als reactie op het tweede deel: zwaar verkeer weren uit het centrum van Ternat zou een optie kunnen zijn. Minstens tijdens bepaalde uren.

      Verwijderen
    2. Als aanvulling hierop: telkens er een vrachtwagen of bus passeert zijn er enorme trillingen in de gebouwen die aan langs deze weg (Busselstraat/Molenstraat) gelegen zijn. Zeker niet normaal en bovendien beginnen scheuren op te treden in betreffende gebouwen. Misschien moet er bij renovaties van wegen verder gewerkt worden dan enkel oppervlakkigheden zoals heraanleg stoep. Kijk ook eens naar de ondergrond en vooral de riolering; deze stamt nog van meerdere decennia geleden... Ook waterleiding dient worden nagekeken: op meerdere plaatsen zijn permanent plassen te zien.

      Verwijderen
  2. De titel van deze topic betreft 'veiligere keizerstraat'; ik meen te mogen aangeven dat dit dient te gelden voor andere straten ook, bv Molenstraat. Zeker op heden, waarbij eenrichting niet wordt gerespecteerd en de plaats op de weg om snel te rijden alleen maar vergroot is. De zogenaamde asverschuivingen ter bevordering van traag verkeer hebben het tegenovergestelde effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zijn de ande straten in Ternat dan wel veilig ?
    Misschien strenger opteden, meer controles.
    Enkel als je overtreders raakt in hun portefeuille zal men zich aanpassen aan het verkeer
    Het verkeer is er nu eenmaal, door dit halfslachtig werk verplaatst men het probleem naar andere straten....hier voor moet men geen Einstein zijn om dit te beseffen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In voorstel 2 wordt de August De Feyterstraat niet meer bereikbaar zonder grote lus! Dan moeten deze mensen rondrijden via: Molenstraat-Gemeentehuisstraat-Bodegemstraat-Keizestraat-August De Feyterstraat. Of via de Van Cauwelaertstraat tot het kruispunt van de August De Feyterstraat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Keizerstraat éénrichting is zeker een goed idee, maar enkel in combo met zone 30 + controle (!!!) én creëren extra parkeerplaatsen in blok geschrankt links/rechts waardoor slalomeffect én max 30 km ontstaat, wat de veiligheid ten goede zal komen

    BeantwoordenVerwijderen

Vul hieronder je reactie in over dit idee. Hou het positief en constructief, zoniet zien we ons verplicht om je reactie te verwijderen.